Averso Aviation AX-02 "Guepard"

Wiatrakowiec. Francja.
Wiatrakowiec Averso Aviation AX-02 ”Guepard”. (Źródło: [1] ”Polskie konstrukcje amatorskie”).

W Polsce.

Wiatrakowiec Averso Aviation AX-02 ”Guepard” został sprowadzony z Francji. Pierwszy lot wykonał w 2000 r. Drugi właściciel w Polsce rozbił go przy próbie startu. Później odkupił go (po wypadku) Pan Jan Romaniak. Został wyremontowany, otrzymał nowe łopaty.

Wiatrakowiec był prezentowany były podczas VII Stalowowolskiego Zlotu Amatorskich Konstrukcji w Turbii w 2001 r., gdzie zdobył Grand Prix Zlotu. W zimie 2001/2002 r. została dodana owiewka kabiny.

Konstrukcja:
Jednomiejscowy.
Miejsce pilota nie osłonięte.
Podwozie trójkołowe z kołem przednim, stałe.

Silnik- Fuji-Robin EC44PM o mocy 37 kW (50 KM).

Dane techniczne AX-02 ”Guepard” (wg [1]):
Średnica wirnika- 6,9 m, długość- 3,35 m, wysokość- 2,23 m.
Prędkość max- 150 km/h, prędkość przelotowa- 110 km/h, prędkość minimalna- 50 km/h.

Galeria

  • Wiatrakowiec Averso Aviation AX-02 ”Guepard” Jana Romaniaka po dodaniu owiewki. (Źródło: via www.piotrp.de).
  • Wiatrakowiec Averso Aviation AX-02 ”Guepard” prezentowany podczas VII Stalowowolskiego Zlotu Amatorskich Konstrukcji w Turbii 2001 r. (Źródło: Przegląd Lotniczy Aviation Revue nr 10/2001).
  • Wiatrakowiec Averso Aviation AX-02 ”Guepard” w locie. VII Stalowowolski Zlot Amatorskich Konstrukcji w Turbii 2001 r. (Źródło: Przegląd Lotniczy Aviation Revue nr 10/2001).

Źródło:

[1] Polskie konstrukcje amatorskie.
[2] Krawcewicz K. "Stalowa Wola- tam się bywa!". Przegląd Lotniczy Aviation Revue nr 10/2001.
blog comments powered by Disqus