Kmin "Wulkan Moto", 1983
Konstrukcja:
Szkielet lotni zbudowany z rur duraluminiowych, składał się z dwóch krawędzi natarcia, dźwigara, kila, masztu i sterownicy. Szkielet lotni usztywniony układem dolnych oraz górnych cięgieł. Krawędzie natarcia usztywnione za pomocą salingów (w lotach swobodnych salingi nie były używane). Na sterownicy czasami były montowane małe kółka, ułatwiające lądowanie. Kąt wierzchołkowy- 125o.
Pokrycie lotni jednostronne (jednak posiadające szerokie kieszenie na krawędzie natarcia), ukształtowane i usztywnione za pomocą żeber. Pokrycie mocowane do kila za pomocą kieszeni kilowej. Kątowy naddatek pokrycia- minus 1o.
Uprząż przystosowana do lotów pozycji siedzącej. Później zastosowano uprząż do pozycji leżącej.
Dane techniczne ”Wulkan Moto” (wg [1]):
Rozpiętość- 11,0 m.
Galeria
Źródło:
[1] Informacje uzyskane od Zbigniewa Kmina.[2] Informacje uzyskane od Lecha Pitonia.