Pitoń-Zagórski "Aquila", 1981
Konstrukcja:
Szkielet lotni zbudowany z rur duraluminiowych. Krawędzie natarcia ukształtowane i usztywnione za pomocą pary pojedynczych salingów. Kąt wierzchołkowy- 127 o. Swojego rodzaju ciekawostka w tej lotni był sposób jej składania i rozkładania, polegający na teleskopowej zmianie długości dźwigarów, nie zaś tradycyjnym rozkręcaniu, lub przesuwaniu wzdłuż kila węzła centralnego. Taki sposób był możliwy tylko przy dodatnim naddatku kątowym żagla.
Pokrycie lotni jednostronne z białego torlenu (wg [2]- z czeskiej pomarańczowej folii plecionej- informacja błędna), usztywnione żebrami i zamocowane do kila za pomocą kieszeni . Kątowy naddatek pokrycia- plus 1o.
Uprząż przystosowana do lotów w pozycji siedzącej.
Dane techniczne ”Aquila” (wg [1]):
Rozpiętość- 10,4 m, powierzchnia nośna- 16,5 m2.
Długośc po złożeniu 2,25 m
Galeria
Źródło:
[1] Informacje uzyskane od Lecha Pitonia.
[2] Czerwik Z. ”Historia Lotniarstwa w Aerokubie Łódzkim”. ”Daniel Zagórski- Galeria grafiki”