Zakłady Lotnicze 3Xtrim
3Xtrim

W 1992 r. Adam Kurbiel założył zakład Wytwórnia i Naprawa Konstrukcji Lekkich Adam Kurbiel, gdzie w 1992 r. zbudował prototyp dwumiejscowego samolotu ultralekkiego Eol-2. Zakład w 1993 r. zmienił nazwę na Wytwórnia Konstrukcji Lekkich Remos. Była to firma z mieszanym polsko-niemieckim kapitałem. Firma rozpoczęła trwającą do 1996 r. produkcję zmodyfikowanej wersji samolotu Eol, nazwanej Gemini Ultra, na rynek niemiecki. Wskutek nieporozumień firma Remos w 1996 r. podzieliła się. W firmie Remos zostało oprzyrządowanie produkcyjne. Natomiast nowa firma Adama Kurbiela- Wytwórnia i Naprawa Konstrukcji Lekkich Agata Kurbiel w 2000 r., po dojściu nowych udziałowców, przekształciła się w firmę 3XTrim i opracowała samolot 3XTrim.

Konstrukcje:
3XTrim, samolot sportowy.
3X49 ”Format”, samolot sportowy ultralekki.

Źródło:

[1] Liwiński J. ”Rejestr polskich statków powietrznych 2006.”. Przegląd Lotniczy Aviation Revue nr 2/2006.
[2] Dobrzyński J. ”3Xtrim- samolot dla każdego”. Lotnictwo nr 3/2006.
[3] ”Problemy rozwoju samolotów rodziny EOL”. Polska Technika Lotnicza. Materiały Historyczne nr 19 (2/2006).
blog comments powered by Disqus