MS-11, 1936
W 1936 r. Mieczysław Siegel zaprojektował i zbudował jednomiej-scowy motoszybowiec MS-11. Zastosował do nieco zmieniony płat szybowca MS-9 "Wróbel II". Koszt budowy wyniósł 1100 zł. Brak środków na zakup silnika spowodował, że motoszybowiec nie został wypróbowany.
(Wg [1]- MS-11 był uproszczonym szybowcem szkolnym, do ćwiczeń na ziemi (na chwiejnicy)- informacja błędna).
Konstrukcja:
Jednomiejscowy górnopłat zastrzałowy o konstrukcji drewnianej.
Płat dwudźwigarowy z kesonem ze sklejki, kryty płótnem, podparty zastrzałami.
Kadłub. Kabinka ze sklejki, bez wiatrochronu. Tył kadłuba z trzech belek.
Stateczniki kryte sklejką, stery- płótnem.
Podwozie stałe, jednokołowe, z płozą ogonową.
Silnik- chłodzony powietrzem, dwucylindrowy, dwusuwowy Wallis o mocy nominalnej 11,8 kW (16 KM) i trwałej 10,3 kW (14 KM).
Śmigło drewniane, dwułopatowe, drewniane.
Dane techniczne MS-11 (wg [2]):
Rozpiętość- 8,6 m, długość- 6,1 m, wysokość- 2,0 m, powierzchnia nośna- 12,2 m2.
Źródło:
[1] Glass A. ”Polskie konstrukcje lotnicze 1893-1939”. Wydawnictwo Komunikacji i Łączności. Warszawa 1977.[2] Glass A. "Polskie konstrukcje lotnicze do 1939". Tom 3. Wydawnictwo STRATUS. Sandomierz 2008.