MS-4, 1928
Przed oblataniem został oddany do dyspozycji LOPP na Tydzień Lotniczy w Lublinie i był wystawiony w Lublinie na Placu Litewskim. W 1928 r. na szybowcu były wykonane skoki ze wzgórz na peryferiach Lublina, za cmentarzem w Rurach Jezuickich. Próby zwykłe trwały aż do uszkodzenia szybowca. Po naprawie szybowca wykonano kolejne próby. W 1929 r. szybowiec stał zdemontowany, a następnie został skasowany.
Konstrukcja:
Jednomiejscowy zastrzałowy górnopłat o konstrukcji drewnianej.
Płat prostokątny, dwudzielny, dwudźwigarowy, podparty pojedynczymi zastrzałami. Pokrycie płata z papieru pakowego. Płat wyposażony w lotki.
Kadłub o przekroju prostokątnym, czteropodłużnicowy, w postaci kratownicy, kryty. W przodzie kadłuba odkryta kabina pilota. Sterownica składająca się z drążka sterowego i orczyka.
Usterzenie poziome płytowe.
Podwozie stanowiły dwie płozy.
Dane techniczne MS-4 (wg [2]):
Rozpiętość- 9 m, długość- 6,3 m, wysokość- 1,2 m, powierzchnia nośna- 11,7 m2.
Masa własna- 40 kg, masa użyteczna- 60 kg, masa całkowita- 100 kg.
Prędkość lotu- 40 km/h, doskonałość- 9, opadanie minimalne- 1,5 m/s.
Źródło:
[1] Glass A. ”Polskie konstrukcje lotnicze 1893-1939”. Wydawnictwo Komunikacji i Łączności. Warszawa 1977.[2] Glass A. ”Polskie konstrukcje lotnicze do 1939”. Tom 1. Wydawnictwo STRATUS. Sandomierz 2004.