Remos Sp.z o.o. Wytwórnia Konstrukcji Lekkich
Wytwórnia Konstrukcji Lekkich Remos
W 1992 r. Adam Kurbiel założył zakład Wytwórnia i Naprawa Konstrukcji Lekkich Adam Kurbiel, gdzie w 1992 r. zbudował prototyp dwumiejscowego samolotu ultralekkiego Eol-2. Zakład w 1993 r. zmienił nazwę na Wytwórnia Konstrukcji Lekkich Remos. Była to firma z mieszanym polsko-niemieckim kapitałem. Firma rozpoczęła trwającą do 1996 r. produkcję zmodyfikowanej wersji samolotu Eol, nazwanej Gemini Ultra, na rynek niemiecki. Wskutek nieporozumień firma Remos w 1996 r. podzieliła się. W firmie Remos zostało oprzyrządowanie produkcyjne. Natomiast nowa firma Adama Kurbiela- Wytwórnia i Naprawa Konstrukcji Lekkich Agata Kurbiel w 2000 r., po dojściu nowych udziałowców, przekształciła się w firmę 3XTrim i opracowała samolot 3XTrim.
Natomiast firma Remos Sp.z o.o. Wytwórnia Konstrukcji Lekkich zmodyfikowała samolot Eol-2.Powstał samolot Remos G.3 ”Mirage”. Prototyp został oblatany w 1997 r.
Firma została Remos Sp.z o.o. Wytwórnia Konstrukcji Lekkich zlikwidowana 1.07.2009 r.
Konstrukcje:
Eol 2/Gemini Ultra, 1992, samolot sportowy ultralekki.
Remos G-3 ”Mirage”, 1997, samolot sportowy ultralekki.
Źródło:
[1] Dobrzyński J. ”3Xtrim- samolot dla każdego”. Lotnictwo nr 3/2006.[2] ”Problemy rozwoju samolotów rodziny EOL”. Polska Technika Lotnicza. Materiały Historyczne nr 19 (2/2006).
[3] KRS online - Krajowy Rejestr Sądowy - darmowa ....