Ramphos "Hydro", 1998
("Trident", "Sonic", S / S Amphibian)

Motolotnia wodnopłatowiec. Włochy.
Motolotnia wodnopłatowiec Ramphos. (Źródło: Copyright ”UltraLight Centrum”).
Motolotnia Ramphos ”Hydro”, przystosowana do startu z wody, powstała w 1998 r. Zaprojektowana była do turystycznych lotów widokowych nad plażami i jeziorami. Projekt oznaczał się ekonomiką eksploatacji i łatwością obsługi. Pierwsze modele zostały wyposażone w silniki Rotax 503 i Rotax 582. Oryginalnym skrzydłem było Hazard 15 C. Skrzydło to jest bardzo bezpieczne i pozwala na osiąganie stosunkowo wysokich prędkości lotu. Kadłub wykonany z włókna szklanego, pozwala na bezproblemowe operowanie w środowisku słonej wody. Ramphos ”Hydro” został udostępniony w formie zestawu pod koniec 2000 r.

Amfibia ”Trident” powstała w 1999 r. Otrzymała mocne i łatwe w obsłudze podwozie. Do napędu zastosowano silnik Rotax 582. W 2004 r. zastosowano nowe skrzydło RAM 15 S, oparte na skrzydle Hazard 15 C. Konstrukcja pozwala na szybkie składanie przez jedną osobę i pozwala na składowanie w standardowym garażu lub w hangarze o niskich drzwiach. Motolotnia może operować z powierzchni wody lub lądowisk lądowych. Kadłub umożliwia awaryjne lądowanie na lądzie ze schowanym podwoziem.

Wersja ”Sonic” opracowana została w 2005 r. i wykorzystuje niemiecki kadłub łodziowy ”Sonic”. Wersja Ramphos S Amphibian posiada kadłub wykonany z kevlaru i tkaniny z włókna węglowego. Do napędu obu wersji stosowane są silniki Rotax 582 lub Mercedes Smart Turbo.

W Polsce.

Przedstawicielem firmy Ramphos w Polsce jest firma UltraLight Centrum. Oferuję ona dostawę motolotni Ramphos ”Hydro”, Ramphos ”Trident”, Ramphos ”Sonic” i Ramphos S / S Amphibian.

Konstrukcja ”Hydro”:
Dwumiejscowa motolotnia o konstrukcji kompozytowo-metalowej.
Rama samolotu wykonana z wysokiej jakości stali. Kadłub w kształcie pontonu, wykonany z włókna szklanego.
Podwozie w wersji ”Trident” całkowicie wykonane ze stali nierdzewnej.

Wyposażenie- spadochronowy system ratunkowy Ramphos BRS, zestaw kół transportowych montowanych do burty kadłuba i łatwo demontowanych.

Silnik:
- ”Hydro”- Rotax 503 lub Rotax 582. Śmigło pchające,
- ”Trident”- Rotax 582. Śmigło pchające,
- ”Sonic”, Ramphos S Amphibian- Rotax 582 lub Mercedes Smart Turbo o mocy 49/57 kW (67/78 KM). Śmigło pchające.

Dane techniczne ”Hydro” (wg [2]):
Masa własna- 198 kg.

Dane techniczne ”Trident” (wg [2]):
Masa własna- 224 kg, masa startowa- 525 kg.

blog comments powered by Disqus