Rachlewicz Adam
Poduszkowce "Ślizgowiec 2" i "Ślizgowiec 3" okazały się bardzo udanymi konstrukcjami, które stawiają Adama Rachlewicza w gronie najlepszych konstruktorów poduszkowców w Polsce.
W 2005 r. Adam Rachlewicz zainteresował się ideą budowy pionowzlotu – latającej platformy. W latach 2008-2010 skonstruował i zbudował cztery wersje, które otrzymały nazwy: "Latacz 1", "Latacz 2", "Latacz 3" i "Latacz-4". Pomimo początkowych niepowodzeń, konstruktor konsekwentnie rozwijał konstrukcję. Wersja "Latacz-4.3" była już w pełni udana i wykonywała poprawne oraz stabilne loty. Pionowzlot "Latacz" należy do grupy najbardziej niezwykłych polskich amatorskich konstrukcji lotniczych.
W latach 2010-2011 powstał następny poduszkowiec "Ślizgowiec 4". Pierwszy lot wykonał w czerwcu 2011 r. Jego konstrukcja znacznie różni się od poprzednich poduszkowców rekreacyjnych. Napędzany potężnym silnikiem Kawasaki ZX9R o mocy 106 kW (144 KM) posiada osiągi porównywalne z poduszkowcami sportowymi Formuły 1. Adam Rachlewicz pomagał również Januszowi Klugerowi w opracowaniu napędu poduszkowca "Fredi 1".
Konstrukcje:
Rachlewicz "Ślizgowiec 1", 2005, poduszkowiec amatorski.
Rachlewicz "Ślizgowiec 2", 2005, poduszkowiec amatorski.
Rachlewicz "Ślizgowiec 3", 2007, poduszkowiec amatorski.
Rachlewicz "Latacz 1", 2009, pionowzlot amatorski.
Rachlewicz "Latacz 2", 2009, pionowzlot amatorski.
Rachlewicz "Latacz 3", 2009, pionowzlot amatorski.
Rachlewicz "Latacz 4", 2009, pionowzlot amatorski.
Rachlewicz "Ślizgowiec 4", 2011, poduszkowiec amatorski.
Źródło:
[1] Informacje uzyskane od Adama Rachlewicza.[2] Informacje uzyskane od Janusza Klugera.