PWS M-8, 1936

Projekt samolotu obserwacyjnego. Polska.
Projekt samolotu obserwacyjnego PWS M-8 został opracowany w 1936 r. przez inż. Józefa Medweckiego w Podlaskiej Wytwórni Samolotów jako konkurencyjną konstrukcję dla samolotu LWS-3 ”Mewa”. Projekt podporządkowano kryterium prędkości, zapewnieniu dobrych warunków obserwacji i możliwości obrony przeciw myśliwcom. Projektu nie skierowano do realizacji.

Konstrukcja:
Dwumiejscowy górnopłat zastrzałowy o konstrukcji mieszanej.
Skrzydła dwudźwigarowe o konstrukcji drewnianej. Pokrycie: nosek sklejką, całość płótnem.
Kadłub- kratownica z rur stalowych, spawana, oprofilowana, pokryta: przód blachą, tył płótnem. Usterzenie pionowe umieszczone zostało na stałe pod kadłubem. Kabiny zakryte, kabina pilota zakryta osobną osłoną, usytuowana była przed płatem.
Podwozie klasyczne chowane w locie.

Uzbrojenie- 1 stały karabin maszynowy pilota i 1 ruchomy karabin maszynowy obserwatora.

Silnik- gwiazdowy PZL-WS G-1620bis.

Dane techniczne PWS M-8, przybliżone (wg [1]):
Rozpiętość- 12,0 m, długość- 8,5 m, wysokość- 3,2 m, powierzchnia nośna- 22,8 m2.
Prędkość max- 275 km/h.

Źródło:

[1] Morgała A. ”Samoloty wojskowe w Polsce 1924-1939”. Wyd. Bellona. Warszawa 2003.
blog comments powered by Disqus