Scout, 1925

Projekt samolotu liniowego. Polska.

Projekt samolotu liniowego Scout został opracowany na konkurs ogłoszony w październiku 1924 r. przez Departament IV Żeglugi Powietrznej na projekt płatowca. Wyniki zostały podane 16.11.1925 r. Konstruktorem był Zygmunt Puławski, student ostatniego roku na wydziale mechanicznym Politechniki Warszawskiej.

Projekt zajął 7, ostatnie miejsce w ogólnej klasyfikacji i IV nagrodę. Samolot przeznaczony był do rozpoznania, korygowania ognia artylerii i bombardowania. Projekt nie został zrealizowany.

Konstrukcja:
Dwumiejscowy dwupłat.
Dwuster.

Uzbrojenie- 2 stałe karabiny maszynowe pilota i 2 ruchome karabiny maszynowe obserwatora oraz ładunek bomb.

Wyposażenie- radiosta­cja, aparat fotograficzny, instalacja ogrzewania i oświetlenia dla lotów nocnych

Silnik- Lorraine-Dietrich o mocy 331 kW (450 KM).

Dane techniczne Scout (wg [1]):
Masa użyteczna- 1100 kg
Prędkość max- 220 km/h, prędkość minimalna- 110 km/h, czas wznoszenia na wysokość 5000 m- 25’, pułap- 7000 m, zasięg- ok. 800 km, czas lotu- 4 h.

Źródło:

[1] Morgała A. ”Samoloty wojskowe w Polsce 1924-1939”. Wyd. Bellona. Warszawa 2003.
[2] Glass A. ”Polskie konstrukcje lotnicze 1893-1939”. Tom 1. Wyd. Stratus. Sandomierz 2004.
blog comments powered by Disqus