Peszke S.C.
Aero-Sail
W 1992 r. powstał pierwszy model maszyny latającej- imitator nisko lecącego celu lotniczego LC 250, produkowany później na zamówienie Wojska Polskiego. Sukcesywnie unowocześniana i dostosowywana do nowych potrzeb linia rozrasta się do 6 różnych modeli celów. W 1999 r. Aero-Sail wystawił swoją maszynę w pierwszym konkursie Redbull'a w Polsce- ultralekki szybowiec "Redbullina". W tym samym roku powstały też pierwsze śmigła do motolotni i motoparalotni.
W 2000 r. w opracowaniu były: samolot ultralekki GP 5 oraz pierwsze aeroelastyczne śmigło do tego typu samolotów. Do 2004 r. powstały 3 egz. GP 5. W 2002 r. zostały zaprojektowane i rozpoczęto produkcji serii śmigieł kompozytowych, konstrukcji węglowo-epoksydowej, do zastosowań na samolotach ultralekkich, lekkich i specjalnych. W lutym 2003 r. powstał projekt aeroelastycznego śmigła łączącego w sobie cechy śmigieł stałych i przestawialnych. W listopadzie 2004 r. zostały wdrożone do produkcji wielołopatowe turbiny do napędu poduszkowców.
Firma Aero-Sail wdrożyła i z powodzeniem stosuje najnowsze światowe technologie w produkcji konstrukcji laminatowych tj.: kompozyty węglowo-epoksydowe, kompozyty hybrydowe.
Na przełomie lat 2006/2007 dokonano reorganizacji i rozbudowy firmy. Wraz z powiększeniem kadry zarządzającej firma została przekształcona w spółkę cywilną, która otrzymała nazwę Peszke S.C..
Konstrukcje:
LC-250 as, 1992, imitator celu latającego.
LC-04-250/99, lata 2000-ne (?), imitator celu latającego.
Peszke "Redbullina" ("Żona Red Bulla"), 1999, szybowiec ultralekki.
LC-360 as/GP12, lata 2000-ne (?), imitator celu latającego.
LC-430 as/GP15, lata 2000-ne (?), imitator celu latającego.
GP-5, ok. 2005, ultralekki samolot sportowy.
GP-10 ”Axis”, początek lat 2000-nych, projekt ultralekkiego motoszybowca.
Źródło:
[1] ”Peszke Aero Technologies”