Moryson III, 1935
Budowa płatowca została zrealizowana w 1935 r. w warsztatach Aeroklubu Poznańskiego na lotnisku Ławica. Niewłaściwa jakość klejenia, wykonanego w chłodnym pomieszczeniu oraz braki w dokumentacji stwierdzone przez IBTL spowodowały, iż samolotu nie wyposażono w silnik i nie dopuszczono do lotu.
Konstrukcja:
Dwumiejscowy wolnonośny dolnopłat o konstrukcji drewnianej.
Płat trapezowy, trójdzielny, wolnonośny, dwudźwigarowy, kryty od spodu i na nosku sklejką, a od góry tkaniną jedwabną. Środkowa część płata integralna z kadłubem. Dźwigary skrzynkowe.
Kadłub o przekroju prostokątnym, zaokrąglony od góry, drewniany, czteropodłużnicowy, kryty sklejką. Osłony silnika i przodu kadłuba z blachy aluminiowej. Kabiny odkryte.
Stateczniki kryte sklejką, stery tkaniną jedwabną.
Podwozie klasyczne stałe.
Silnik- Walter-Vega o mocy 62,5 kW (85 KM).
Źródło:
Źródło:[1] Glass A. ”Polskie konstrukcje lotnicze 1893-1939”. Wydawnictwo Komunikacji i Łączności. Warszawa 1977.