Trigger-Composites "Szerszeń", 2009

”Szerszeń” wykonany jest w nowoczesnych technologiach kompozytowych dla zachowania niskiej masy i wysokiej trwałości. Posiada wygodną kabinę dla dwóch lub trzech osób, zakryta przeźroczystą owiewką- daje to ogromny komfort podróżowania, nie ograniczając pola widzenia. Oddzielony układ napędowy zabezpiecza załogę przed kontaktem z wirującymi i gorącymi elementami. Poduszkowiec jest prosty w pilotażu i obsłudze.
Poduszkowiec został oblatany prawdopodobnie w 2009 r. ”Szerszeń” był prezentowany na targach Wiatr i Woda 2010 w Warszawie (11-14.03), gdzie spotkał się z dużym zainteresowaniem. W 2012 r. znajdował się w produkcji.
Konstrukcja:
Dwu- lub trzymiejscowy poduszkowiec o konstrukcji kompozytowej.
Kadłub kompozytowy wypełniony tworzywami spienionymi, posiada jednoczęściowy fartuch workowy. Kabina zakryta owiewką.
Stery kierunku trzyczęściowe.
Silnik- Honda o mocy 42 kW (57 KM) lub Rotax o mocy 40 kW (54 KM).
Dane techniczne ””Szerszeń”” (wg [1]):
Długość- 4,15 (wg [3]- 4,5) m, szerokość- 2,15 (wg [3]- 1,8) m, wysokość- 1,4 m.
Masa własna- 220 kg, dopuszczalna ładowność na wodzie- 220 kg, dopuszczalna ładowność na lądzie- 300 kg.
Prędkość max- ponad 80 km/h, pokonywanie wzniesień- ok. 12%, wysokość unoszenia- 17 cm.
Osiągi wg [3]- prędkość na wodzie- 50-60 km/h, prędkość na lodzie- ponad 100 km/h.
Galeria
Źródło:
[1] ”Trigger-Composites”
[2] ”poduszkowiec”.
[3] "Trigger-Composites. Poduszkowce oferta 2012 r.".