Trigger-Composites "Osa Sport", 2006
Nowa ”Osa Sport” była dużo większa od poprzedniczki. W prototypie zainstalowano silnik od samochodu Trabant by udowodnić, że na poduszkowiec nie trzeba wydawać fortuny. Osiągi poduszkowca były porównywalne do poduszkowców w układzie zintegrowanym o mocy 33-37 kW (45-50 KM). Dla poprawienia stateczności kierunkowej dodano dwa stateczniki pionowe, które jednak w późniejszym okresie były dość rzadko stosowane.
Poduszkowiec był gotowy w 2006 r. ”Osa Sport” była pierwszym poduszkowcem firmy Trigger-Composites, który został skierowany do produkcji. Jej zachowanie na wodzie było już bardzo bezpieczne. Dynamika i możliwości terenowe były bardzo duże. Za tym przyszło pierwsze zainteresowanie klientów.
Ze względu na zgłaszane przez klientów uwagi estetyczne do bryły siedziska, szybko pojawiła się wersja ”Osa Sport Ia”, ze zmienionym siedziskiem. Była ona swego rodzaju wersją przejściową pomiędzy pierwszą a drugą generacją ”Osy”- poduszkowca ”Osa Sport II”.
Konstrukcja:
Jednomiejscowy poduszkowiec o konstrukcji kompozytowej.
Silnik- dwusuwowy o mocy 14,7-22 kW (20-30 KM), np. od samochodu Trabant.
Dane techniczne ””Osa Sport”” (wg [1]):
Długość- 3,0 m, szerokość- 1,5 m.
Masa własna- 110-160 kg, max masa załogi na wodzie- 100 kg, max masa załogi na lądzie (podłoże utwardzone)- 150 kg, wyporność max- 400 kg.
Prędkość max na wodzie- ok. 45 km/h (w zależności od silnika), prędkość maksymalna na lądzie (podłoże utwardzone)- ok. 80-90 km/h, wysokość unoszenia- 17 cm.