Lilpoprau-LR, 1915

Projekt bezzałogowego samolotu rozpoznawczo-bombowego. Polska.
2.05.1915 r firma Lilpop-Rau-Loewenstein złożyła rosyjskiemu Ministerstwu Wojny projekt bezzałogowego samolotu bombowego i rozpoznawczego sterowanego radiem. Samolot mógł powracać na miejsce startu lub być niszczony w powietrzu przez eksplozje. Nie jest znany konstruktor samolotu. Start samolotu miał się odbywać z katapulty. Samolot miał być sterowany przez dwie wojskowe radiostacje nadawcze Telefunken lub RTBTT (stosowane w armii rosyjskiej) o zasięgu 250 km. Odbiornik na samolocie miał odbierać fale na odległość 10-15 km. Samolot miał być używany na linii frontu. Wobec wątpliwości co do niezawodności systemu sterowania radiem armia carska 16.07.1915 r. odrzuciła propozycję budowy prototypu.

Konstrukcja:
Bezpilotowy dwupłat o konstrukcji drewnianej.
Płaty drewniane, kryte płótnem, usztywnione rozporkami i drutami. Lotki na końcach górnego płata.
Kadłub drewniany kratownicowy, wykrzyżowany drutami, kryty płótnem.
Usterzenie drewniane, kryte płótnem, ze sterami.
Podwozie płozowe stałe.

Udźwig bomb- 100 kg.

Wyposażenie- fotoaparat.

Silnik- Anzani o mocy 22 kW (30 KM).

Dane techniczne Lilpoprau-LR (wg [1]):
Rozpiętość- 7,0 m, długość- 5,2 m, wysokość- 2,2 m, powierzchnia nośna- 11,4 m2.
Masa własna- 275 kg, masa użyteczna- 125 kg, masa całkowita- 400 kg.
Prędkość przelotowa- 95 km/h, pułap- 2000 m, zasięg- 45 km.

Źródło:

[1] Glass A. ”Polskie konstrukcje lotnicze do 1939”. Tom 1. Wydawnictwo STRATUS. Sandomierz 2004.
blog comments powered by Disqus