PAC 750XL, 2001
W Polsce.
Latem 2008 r. do wywożenia skoczków spadochronowych w Aeroklubie Warszawskim używany był PAC 750XL (ZK-JDQ). Do Warszawy samolot przyleciał zaledwie na kilka dni aż z Nowej Zelandii. Nowozelandzki samolot skonstruowany z myślą o skoczkach- dla przeciętnego polskiego spadochroniarza przyzwyczajonego do przestarzałych PZL An-2, to była prawdziwa limuzyna.
W lipcu 2016 r. centrum skoków spadochronowych Sky Camp w Kobylnicy otrzymało fabrycznie nowy samolot PAC 750XL (ZK-KDC, później SP-PAC). Był to wówczas najbardziej nowoczesny samolot wykorzystywany do skoków spadochronowych w Polsce.
Wiosną 2018 r. Aeroklub Gdański otrzymał fabrycznie nowy samolot PAC 750XL (ZK-KEJ, później SP-MOC), który jest wykorzystywany do skoków spadochronowych w Pruszczu Gdańskim.
Aeroklub Nowy Targ otrzymał 18.04.2023 r. samolot PAC 750XL (ZK-LAE). Został dostarczony lotem z Nowej Zelandii przez załogę w składzie instr. pil. Gabriel Batkiewicz oraz instr. pil. Tomasz Wróbel. Samolot przebył 12 000 mil morskich i spędził w powietrzu 90 h. Po drodze wykonano 34 lądowania. Samolot służy nowotarskiej Szkole Spadochronowej Skoczek do wywożenia skoczków spadochronowych.
Galeria
Źródło:
[1] "Nowy samolot PAC 750 XSTOL w Aeroklubie Gdańskim od wiosny 2018 roku". Portal · dlapilota.pl.
[2] "Sztuka przyjemnego spadania z nieba". TVN 24.
[3] "Samolot PAC 750 XL z Nowej Zelandii dotarł na nowotarskie lotnisko". Portal · dlapilota.pl.