Aviation Artur Trendak T6, 2015

Wiatrakowiec wielozadaniowy. Polska.
Prototyp wiatrakowca Aviation Artur Trendak T6. (Źródło: ”Aviation Artur Trendak”).

Projekt sześciomiejscowego wiatrakowca T6 opracowany został w połowie lat 2010- tych. Jest to największy model, opracowany w kategorii wagowej powyżej 560 kg, z gamy wiatrakowców opracowanych w firmie Aviation Artur Trendak & Son. Projekt był współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. Przeznaczony do zadań specjalnych i transportu lotniczego.

Prototyp oznaczony X6 został ukończony w 2015 r. i oblatany ok. 26.11.2015 r.

Konstrukcja:
Sześciomiejscowy wiatrakowiec.
Wirnik nośny typu Trendak & Son aluminium.
Kabina zakryta.

Napęd- 2 silniki Rotax Rotax 912RSCi o mocy 106 kW (144 KM) każdy. Gondole silnikowe umieszczone na wysięgnikach w tylnej części kadłuba. Śmigła pchające.
Śmigło pchające Kaspar KA-2/3 o średnicy 1,74 m.

Dane techniczne T6 (wg [Aviation Artur Trendak]):
Średnica wirnika- 13,0 m, długość- 7,304 m, wysokość- 3,355 m.
Masa własna- 700 kg, masa użyteczna max- 500 kg, masa startowa max- 1200 kg.
Prędkość max- 195 km/h, prędkość przelotowa- 140 km/h, prędkość minimalna- 70 km/h, wznoszenie- 5 m/, pułap- 4500 m, zasięg max- 525 km, czas lotu- 3 h 45min.

Galeria

  • Prototyp wiatrakowca Aviation Artur Trendak T6 w widoku z tyłu. (Źródło: Aviation Artur Trendak).
  • Aviation Artur Trendak T6, rysunek w rzutach. (Źródło: Aviation Artur Trendak).
  • Prototyp X6 po ukończeniu budowy. (Źródło: Aviation Artur Trendak).

Źródło:

[1] Aviation Artur Trendak.
blog comments powered by Disqus