Motolotnia "Libre 2" PHZ PEZETEL, 1991

Motolotnia rekreacyjno- zawodnicza przeznaczona dla pilota niepełnosprawnego. Polska.
Motolotnia rekreacyjno- zawodnicza przeznaczona dla pilota niepełnosprawnego ze skrzydłem "Libra 2" i silnikiem Rotax-503 V-2. (Źródło: Wojciech Gorgolewski via Lotnictwo Aviation International nr 4/1992).

W 1991 r. niepełnosprawny pilot Waldemar Wolski stał się właścicielem nowoczesnej motolotni sponsorowanej przez PHZ PEZETEL.

Była to motolotnia dwumiejscowa (drugie miejsce przeznaczone było dla wózka inwalidzkiego) z silnikiem Rotax-503 V-2 o mocy 38 kW (51 KM) i skrzydłem "Libre 2" o powierzchni 16,4 m2. Dodatkowo motolotnia wyposażona została w lamina­tową kabinę z przyrządami pokładowymi i trójłopatowe śmigło przestawne firmy Arplast.

W sezonie 1991 r.  Waldemar Wolski startował w zawodach, odnosząc wiele sukcesów, m.in.:
- 1 miej­sce podczas Międzynarodowych Mistrzo­stw Motolotni w Szamocinie,
- 1 miejsce w konkurencji prędkościowej na bazie 100 km na Mistrzostwach Wielkopolski w Czepiniu,
- 3 miejsce podczas Motolotniowych Mistrzostw Polski w Łodzi,
- 1 miejsce za konstrukcje podczas Europejskiego Zlotu Lotniczego w Oleśnicy.

Później był udział w 3 Mistrzostwach Europy Konstrukcji Ultralekkich, gdzie startował ze zmiennym szczęściem. W jednej z konku­rencji zajął czwarte miejsce, a ogólnie znalazł się w drugiej dziesiątce. Waldemarowi Wolskiemu przyznano nagro­dę Brązowego Ikara za udział pierwszego pilota HP w Mistrzostwach Europy Kons­trukcji Ultralekkich.

Galeria

  • Waldemar Wolski w kabinie swojej motolotni.  (Źródło: Wojciech Gorgolewski via Lotnictwo Aviation International nr 4/1992).
  • Motolotnia Waldemara Wolskiego zawsze wzbudzała duże zainteresowanie.  (Źródło: Wojciech Gorgolewski via Lotnictwo Aviation International nr 4/1992).

Źródło:

[1] "Pilot niepełnosprwny". Lotnictwo Aviation International nr 4/1992.

blog comments powered by Disqus