Kosak K-91, (?)
Ultralekki samolot sportowy Kosak K-91 został opracowany w Czechach. Na początku lat 2000-nych, obok samolotów TL-32 "Typhoon" i JDT "Hi-Max", był tam dość popularnym typem samolotu ultralekkiego. Wraz z rozwojem technologii i zasobności portfeli, samoloty tego typu zaczęły stopniowo wychodzić z eksploatacji.
W Polsce.
W Polsce użytkowanych było kilka samolotów Kosak K-91. W 2012 r. znajdował się samolot, który posiadał czeskie znaki OK - XUA18. We wrześniu 2013 r. samolot ten był prezentowany na Pikniku Lotniczym w Golędzinowie.
Konstrukcja.
Dwumiejscowy górnopłat zastrzałowy o konstrukcji drewnianej.
Kabina zakryta.
Podwozie trójkołowe z kołem przednim, stałe.
Silnik- Rotax 503 o mocy 37 kW (50 KM). Śmigło pchające.
Dane techniczne Kosak K-91 (wg [2]):
Prędkość max- 130 km/h, prędkość przelotowa- 80- 100 km/h, prędkość minimalna- 55 km/h.
Galeria
Źródło:
[1] Grzegorz Kudła - informacje.
[2] Lotnicza Polska.