SW 220.2 "Vampire-trainer", 1980
W 1980 r. dr Ryszard Orłowski opracował w Instytucie Lotnictwa projekt szkolno-treningowego oznaczony SW 220.2. Pomimo zbieżnej z projektem SW 220 nazwy, był to zupełnie nowy projekt.
W samolocie przewidywano zastosowanie podwójnego usterzenia pionowego, mocowanego do dwóch belek kadłubowych; belki te były mocowane do skrzydeł, a w swej przedniej części tworzyły gondole podwozia. Był to układ przypominający samolot De Havilland DH-100 "Vampire", stąd SW 220.2 otrzymał nieoficjalną nazwę "Vampire-trainer".
Z projektu SW 220 została wykorzystana tylko przednia część kadłuba. Skrzydła też uległy przekonstruowaniu- w SW 220 ich zewnętrzne części miały skos do przodu, tak w „Vampire-trainer" były proste. Rozpiętość pozostała bez zmian.
Również i ten projekt nie został zrealizowany.
Konstrukcja.
Dwumiejscowy średniopłat w układzie dwubelkowym.
Skrzydła o obrysie trapezowym.
Kadłub w postaci gondoli mieszczącej załogę i silnik. Tył kadłuba w postaci dwóch belek kadłubowych mocowanych do skrzydeł. Kabina zakryta.
Usterzenie pionowe podwójne, usterzenie poziome mocowane do belek kadłubowych. .
Podwozie trójkołowe z kołem przednim, chowane w locie.
Silnik- zamocowany w tylnej kadłuba, napędza śmigło pchające.
Dane techniczne SW 220.2 (wg [1]):
Rozpiętość- 8,0 m, długość- 8,83 kg, wysokość- 2,98 m, powierzchnia nośna- 11,6 m2.
Masa własna- 700 kg, masa użyteczna- 320 kg, masa całkowita- 1020 kg.
Brak informacji o projektowanych osiągach.
Źródło:
[1] Glass A. "Niezrealizowane koncepcje Instytutu Lotnictwa". Polska Technika Lotnicza. Materiały Historyczne nr 45 (8/2008).