Janowski samolot, 1930
Rozpoczęta budowa drugiego egzemplarza samolotu nie została ukończona. Samolot swą konstrukcją z miejscami obok siebie i z krytą kabiną wybiegał naprzód w stosunku do współczesnych mu polskich samolotów sportowych.
Konstrukcja:
Dwumiejscowy zastrzałowy górnopłat o konstrukcji drewnianej.
Płat trapezowy, jednodźwigarowy, niedzielony, kryty sklejką, wyposażony w lotki. Napęd lotek popychaczami. Zbiornik paliwa w środkowej części płata.
Kadłub o przekroju prostokątnym. Kabina zakryta z dwoma miejscami obok siebie. Drzwi z obu stron kabiny
Usterzenie drewniane, kryte sklejką. Napęd sterów linkami.
Podwozie stałe, główne podparte do płata i kadłuba. Płoza ogonowa.
Silnik- chłodzony powietrzem, 5- cylindrowy, gwiazdowy Armstrong-Siddeley Genet o mocy nominalnej 59 kW (80 KM) i mocy startowej 65 kW (88 KM). Śmigło dwułopatowe, drewniane stałe.
Dane techniczne (wg [2]):
Rozpiętość- ok. 10,5 m, długość- ok. 7,0 m, wysokość- ok. 2,3 m, powierzchnia nośna- ok. 15,0 m2.
Masa całkowita- ok. 400 kg.
Galeria
Źródło:
[1] Glass A. ”Polskie konstrukcje lotnicze 1893-1939”. Wydawnictwo Komunikacji i Łączności. Warszawa 1977.[2] Glass A. ”Polskie konstrukcje lotnicze do 1939”. Tom 1. Wydawnictwo STRATUS. Sandomierz 2004.