Hovertech HT-P2000 "Shark", ok. 2004-2010
W porównaniu do tradycyjnych pojazdów szynowych pojazd jest znacznie lżejszy, nie wymaga masywnej konstrukcji, nie posiada klasycznego masywnego układu jezdnego, dzięki poduszce powietrznej która niweluje opory tarcia i powoduje rozkład obciążeń na znacznie większej powierzchni pojazd może poruszać się znacznie szybciej, jest cichszy. W porównaniu do dotychczas zbudowanych pojazdów tego typu proponowane rozwiązanie pozwala na znaczne zmniejszenie kosztów budowy i eksploatacji poprzez:
- obniżenie masy pojazdu,
- znaczne obniżenie nakładów na przygotowanie torowiska,
- całkowite zlikwidowanie uciążliwego hałasu powodowanego przez bardzo drogie i energochłonne układy: napędowy i wytwarzania poduszki powietrznej dotychczas działających na zasadzie napędów lotniczych zabudowanych w pojeździe,
- wykorzystanie efektywnego napędu poprzez koła.
Konstrukcja:
Pojazd szynowy na poduszce powietrznej o konstrukcji skorupowej z laminatów szklanych, włókien węglowych i aluminium.
Pojazd porusza się na poduszce powietrznej nad szyną o kształcie spłaszczonej omegówki. Napęd składa się z zestawu kół i silników elektrycznych, o dużej średnicy po jednej parze na segment. Koła stanowią również zabezpieczenie przed gwałtownym hamowaniem w przypadku awarii poduszki powietrznej na zasadzie awaryjnego podwozia.