Fecske, lata 1980-te
Lotnia Fecske charakteryzowała się tym, że jej konstrukcja odznaczała się dużą wytrzymałością.
W Polsce.
Lotnie Fecske były budowane i używane przez polskich lotniarzy.
Konstrukcja:
Szkielet lotni składał się z dwóch krawędzi natarcia, dźwigara, kila, masztu i sterownicy. Wykonany z rur duraluminiowych i usztywniony układem dolnych oraz górnych cięgieł. Szkielet zbudowany z rur wielowarstwowych. Lotnia posiadała długi (3,2 m) odcinek krawędzi natarcia, gdzie rura posiadała 2 warstwy. W otoczeniu węzła bocznego występowały 3 warstwy, łącznie grubość ścianki wynosiła ok. 4 mm. Lotnia wyposażona była w suwliwy węzeł centralny, który ułatwiał jej rozkładanie. Krawędź spływu usztywniona za pomocą dwu par linek antyflaterowych.
Pokrycie jednostronne, ukształtowane i usztywnione za pomocą żeber. Pokrycie mocowane do kila za pomocą kieszeni kilowej.
Uprząż przystosowana do lotów w pozycji leżącej.
Źródło:
[1] Kibiński J. ”Lotniarstwo dla każdego”. Biblioteczka Skrzydlatej Polski. Wydawnictwa Komunikacji i Łączności. Warszawa 1989.