PZL- rozpoznawczy dalekiego zasięgu, 1939

Projekt samolotu rozpoznawczego dalekiego zasięgu. Polska.
Latem 1939 r. po ukończeniu prac nad PZL-46 ”Sum” w zespole inż. Stanisława Praussa podjęto opracowanie projektu wstępnego samolotu rozpoznawczego dalekiego zasięgu. Była to prawdopodobnie daleka ewolucja samolotu rozpoznawczo-bombowego PZL-46 ”Sum”. Szkice i obliczenia wykonywał inż. Tadeusz Sołtyk. Dalsze prace przerwał wybuch II wojny światowej. Brak numeru typu i nazwy.

Konstrukcja:
Dwumiejscowy dolnopłat o konstrukcji metalowej, półskorupowej.
Część środkową kadłuba przeznaczono na integralny samozabliźniający się zbiornik paliwa o dużej pojemności. Kabina zakryta znacznie odsunięta do tyłu.
Podwozie chowane w locie.

Uzbrojenie- 1 stały karabin maszynowy pilota i 1 ruchomy karabin maszynowy obserwatora.

Silnik- w układzie podwójnej gwiazdy Bristol ”Hercules” (wg [2]- silnik gwiazdowy dużej mocy nieznanego typu, prawdopodobnie Bristol ”Hercules”, PZL ”Waran” lub PZL ”Legwan”).

Dane techniczne:
Prędkość max- ponad 500 km/h, zasięg- ponad 2000 km, promień działania- 1000 km.

Źródło:

[1] Morgała A. ”Samoloty wojskowe w Polsce 1924-1939”. Wyd. Bellona. Warszawa 2003.
[2] ”Samoloty wojskowe świata 1935-1945”
blog comments powered by Disqus