ProFe "Duo Banjo", 2006

Motoszybowiec ultralekki. Czechy.
Motoszybowiec ultralekki Pro-fe ”Duo Banjo”. (Źródło: Copyright ”LZ- przedstawiciel czeskiego przemysłu lotniczego w Polsce”).
Motoszybowiec ProFe ”Duo Banjo” jest dwumiejscowym motoszybowcem opracowanym w firmie Pro-Fe. Prototyp oblatano w 2006 r. i do (około) 2010 r. zbudowano 14 egz., które zostały dostarczone dla europejskich klientów. Motoszybowiec otrzymał certyfikat czeski LAA.

W Polsce.

Dostawę motoszybowców ProFe ”Duo Banjo” na polski rynek oferuje firma LZ- przedstawiciel czeskiego przemysłu lotniczego w Polsce.

Konstrukcja:
Dwumiejscowy grzbietopłat zastrzałowy o konstrukcji mieszanej, drewniano-laminatowej.
Skrzydło posiada główny dźwigar, typu skrzynkowego zamkniętego sklejonego ze sklejki lotniczej. Przednia część żeber jest ze styropianu grubości 30 mm, efektem czego jest bardzo lekka i sztywną konstrukcja, gdyż po pokryciu całości krawędzi natarcia sklejką lotniczą powstał skrzynkowy dźwigar zamknięty. Skrzydło wyposażone w lotki i hamulce aerodynamiczne na górnej powierzchni. Pokrycie skrzydła wykonano z tkaniny poliestrowej. Końce skrzydeł wyposażone w winglety. Skrzydła podparte pojedynczymi zastrzałami.
Kadłub o konstrukcji skorupowej, wykonany z kompozytów szklano-epoksydowych o dużej wytrzymałości. Wzmocniony wręgami ze sklejki. Kabina zakryta z miejscami obok siebie.
Usterzenie w układzie T o podobnej konstrukcji jak skrzydło.
Podwozie klasyczne stałe.

Wyposażenie- instalacja elektryczna, ratunkowy system spadochronowy Magnum 450.

Silnik- dwusuwowy Rotax 447 SCDI 1V o mocy 29 kW (39 KM). Śmigło chowane w kadłubie ( w dowolnym momencie lotu) dla uzyskania opływowego kształtu szybowca.

Dane techniczne, motoszybowiec ”Duo Banjo” (wg [1]):
Rozpiętość- 16,0 m, długość- 7,35 m, wysokość całkowita- 1,57 m, powierzchnia nośna- 13,86 m2.
Masa własna- 250 kg, masa startowa max- 460 kg.
Prędkość dopuszczalna- 175 km/h, prędkość max manewrowa- 130 km/h, prędkość przelotowa- 110 km/h, prędkość minimalna- 64 km/h, wznoszenie max- (wg [2]- 3 m/s),opadanie minimalne- (wg [2]- 0,9 m/s przy prędkości 90 km/h), doskonałość- 29 przy prędkości 100 km/h.

blog comments powered by Disqus