PP-1 "Kojot", 2010
Po analizie powstał wstępny projekt bryły aerodynamicznej w układzie dwubelkowym. Głównym wymaganiem było zastosowanie ogólnodostępnych, tanich i łatwych w obróbce materiałów oraz możliwie prosta konstrukcja. Aby sprawdzić doświadczalnie obliczenia konstrukcyjne, wykonany został miniaturowy model samolotu na drukarce 3D. Wykonany techniką FDM i wykończony ręcznie posłużył do badań tunelowych. Badania i pomiary wykonano na tunelu Armfield C2, będącym na wyposażeniu Katedry Techniki Cieplnej. Otrzymane wyniki w pełni potwierdzały obliczenia teoretyczne.
W dniach 23-27.09.2010 r. odbyły się VII Międzyuczelniane Inżynierskie Warsztaty Lotnicze w Bezmiechowej, których główną częścią były zawody Bezzałogowych Aparatów Latających. BSL PP-1 ”Kojot” zajął piąte miejsce.
Konstrukcja:
Średniopłat w układzie dwubelkowym o konstrukcji drewnianej.
Skrzydło z rdzeniem styropianowym, dwoma dźwigarami sosnowymi i pokryciem balsowym.
Kadłub środkowy mieści niezbędne wyposażenie rozpoznawcze, elementy do przesyłu danych, pakiet akumulatorów i silnik. Wykonany jest ze sklejki i listewek sosnowych.
Usterzenie motylkowe Rudlickiego.
Start następuje z ręki.
Silnik- elektryczny AXI Gold 4120/14. Śmigło pchające.
Dane techniczne PP-1 ”Kojot” (wg [1]):
Rozpiętość- 2,1 m, długość- 1,49 m, wysokość- 0,14 m, powierzchnia nośna- 0,5 m2.
Masa startowa- 4,5 kg.
Prędkość max- 25 m/s, prędkość optymalna- 20 m/s, prędkość ekonomiczna- 16 m/s, prędkość startowa- 11 m/s, prędkość minimalna- 10 m/s, doskonałość max- 16.
Źródło:
[1] ”Model Bezpilotowego Aparatu Latającego- prezentacja”. Poznań, Bezmiechowa 2010.[2] ”Międzyuczelniane Inżynierskie Warsztaty Lotnicze”