MAL, 1928
W marcu 1928 r. złożony został do oceny w IBTL projekt samolotu bombowego MAL opracowany prawdopodobnie mjr w st. spocz. inż. Stefana Malinowskiego z Podlaskiej Wytwórni Samolotów. Była to wersja wojskowa projektu samolotu komunikacyjnego z konkursu ogłoszonego w listopadzie 1927 r. (prawdopodobnie chodzi o samolot komunikacyjny PWS-Stemal VII).
Projekt nie został zrealizowany.
Konstrukcja:
Dwumiejscowy górnopłat wolnonośny.
Podwozie klasyczne stałe.
Uzbrojenie- 1 stały karabin maszynowy pilota i 2- 3 ruchome karabiny maszynowe w stanowiskach na grzbiecie i w spodzie kadłuba. Udźwig bomb- 200- 600 kg.
Silnik- Lorraine-Dietrich o mocy 331 kW (450 KM) lub Austro-Daimler o mocy 169 kW (230 KM). Zapas paliwa wynosił 450 l.
Dane techniczne MAL (z silnikiem Lorraine-Dietrich):
Rozpiętość- 15,94 m, długość- 9,6 m, wysokość- 3,20 m, powierzchnia nośna- 38,26 m2.
Masa własna- 1200 kg, masa użyteczna- 900 kg, masa całkowita- 2100 kg.
Prędkość max- 180 km/h, pułap- 6000 m, zasięg max- 720 km.
Źródło:
[1] Morgała A. ”Samoloty wojskowe w Polsce 1924-1939”. Wyd. Bellona. Warszawa 2003.