Farman MF.7 "Longhorn", 1911- 1913

Samolot pionierski, szkolny, wojskowy. Francja.
Samolot Farman MF.7 ”Longhorn” na greckim lotnisku Nicopolis. (Źródło: archiwum).

W Polsce.

Brandel, syn znanego fotografa- Konrada Brandela, w czerw­cu 1910 r. przebywał w szkole pilotów Maurice Farmana w Toussus-le-Noble koło Etampes. Wraz z nim szkolili się znani później lotnicy, m.in.: Maurice Tabuteau, Francois Barra, Eugène Renaux, Louis Martin, kpt. Louis Byasson i kpt. Alexis Duperron. Latał wówczas na samolocie Farman MF.7 "Longhorn".

W 1911 r. reprezentował interesy Maurice Farmana w Brazylii, Argentynie i Chile.

W Polsce.

Brandel, syn znanego fotografa- Konrada Brandela, w czerw­cu 1910 r. przebywał w szkole pilotów Maurice Farmana w Toussus-le-Noble koło Etampes. Wraz z nim szkolili się znani później lotnicy, m.in.: Maurice Tabuteau, Francois Barra, Eugène Renaux, Louis Martin, kpt. Louis Byasson i kpt. Alexis Duperron. Latał wówczas na samolocie Farman MF.7 "Longhorn".

W 1911 r. reprezentował interesy Maurice Farmana w Brazylii, Argentynie i Chile.

Galeria

  • Brandel w kabinie samolotu Farman MF.7 ”Longhorn” w szkole pilotów Maurice Farmana w Toussus-le-Noble koło Etampes. (Źródło: Januszewski S. ”Tajne wynalazki lotnicze Polaków: Rosja 1870-1917”).
  • Samolot Farman MF.7 ”Longhorn” francuskiego lotnictwa morskiego. Lotnisko Toussus-le-Noble koło Etampes. (Źródło: archiwum).

Źródło:

[1] Januszewski S. "Pionierzy. Polscy pionierzy lotnictwa 1647- 1918. Tom 1". Fundacja Otwartego Muzeum Techniki. Wrocław 2017.
blog comments powered by Disqus