Smolkowski- Laviolette biplane, 1964
Pierwsze próby mięśniolotu miały nastąpić wiosną 1964 r. Mięśniolot nie wykonał samodzielnego lotu. Jednak podobno startował na holu za samochodem i wykonywał krótkie loty.
Konstrukcja.
Jednomiejscowy dwupłat o konstrukcji mieszanej.
Kadłub- składał się z części kabinowej (gondoli) i belki ogonowej. Główne elementy kadłuba wykonane ze lekkich stopów aluminium. Elementy nie przenoszące obciążeń wykonane z pianki z tworzywa sztucznego. Pokrycie kadłuba wykonane z cellonowanej tkaniny.
Skrzydła- żebra wykonane z pianki z tworzywa sztucznego. Pokrycie wykonane z cellonowanej tkaniny. Na końcach skrzydeł znajdują się pionowe płytki, zamontowane w celu zmniejszenia oporu indukowanego. Skrzydła usztywnione słupkami i cięgnami.
Na końcu belki ogonowej znajdowało się usterzenie pionowe i poziome.
Podwozie składało się z koła głównego z przodu kadłuba i dwóch małych kółek zamontowanych w tylnej części gondoli. Pod skrzydłami znajdowały sie dodatkowe kółka ustateczniające.
Napęd- trójłopatowe śmigło ciągnące, napędzane za napędzane za pomocą pedałów przez pilota. Na końcach łopat śmigła również zamontowane były płytki, zmniejszające opór indukowany.
Dane techniczne Smolkowski- Laviolette biplane (wg [2]):
Masa własna- 38,6 kg.
Źródło:
[1] "Mięśniolot Polaka z Kanady". Skrzydlata Polska nr 12/1964.[2] Reay D. A. "The History of Man-Powered Flight". Pergamon. 1977.