UCL "Maja", ok. 2004
Samolot UCL "Maja" powstał w I połowie lat 2000-nych (prawdopodobnie w 2004 r.). Produkowany był w firmie Aircraft Rakusan.
W Polsce.
W pierwszej połowie lat 2000-nych został sprowadzony do Polski samolot UCL "Maja". Użytkowany jest z czeską rejestracją OK DUD-16. Samolot należy do prywatnego właściciela, członka Aeroklubu Łódzkiego.
Konstrukcja.
Dwumiejscowy górnopłat zastrzałowy o konstrukcji mieszanej- kompozytowo- drewnianej.
Skrzydła o konstrukcji drewnianej.
Kadłub o konstrukcji kompozytowej. Kabina zakryta.
Podwozie trójkołowe z kołem przednim, stałe.
Silnik- Rotax 582 o mocy nominalnej 48 kW (65 KM).
Dane techniczne UCL "Maja" (wg [1]):
Masa własna- 252 kg, masa startowa max- 475 kg.
Prędkość dopuszczalna- 160 km/h, prędkość przelotowa- 120 km/h, prędkość przeciągnięcia- 65 km/h, wznoszenie- 4,0 m/s, doskonałość- 10.
Źródło:
[1] "UCL Maja Ultralight". Pilotmix.Com. Microlight/Ultralight Aircraft Information Database
[2] Kasjaniuk S. "Czeskie znaki, polscy właściciele. Ultralighty w LAA ČR". Lotnicza Polska