Stępień "Kuropatwa", ok. 1984
Prawdopodobnie w 1984 r. Kazimierz Stępień zbudował lotnię bezdźwigarowa "Kuropatwa". Była to udana konstrukcja. K. Stępień latał na niej w Bezmiechowej. W wersji motolotniowej wykonywał loty na lotnisku Aeroklubu Pomorskiego w Toruniu.
W 1985 r. zostało wprowadzionych kilka zmian konstrukcyjnych. W sierpniu tego samego roku konstruktor wykonywał loty na Połoninie Wetlińskiej, m.in. 4 sierpnia wykonał lot o długotrwałości 1 h 20 min. i osiągnął przewyższenie 1000 m.
Konstrukcja.
Lotnia bezdźwigarowa. Szkielet lotni zbudowany z rur duraluminiowych, składał się z dwóch krawędzi natarcia, kila, bukszprytu i sterownicy. Szkielet usztywniony układem dolnych, górnych oraz przednich cięgieł. Lotnia posiadała z kieszeń kilową oraz kieszeń na krawędzi natarcia.
Pokrycie jednostronne.
Uprząż przystosowana do wykonywania lotów w pozycji leżącej.
Brak informacji o wersji silnikowej lotni.
Galeria
Źródło:
[1] Chrzanowski T. "Czekając na przelot". Skrzydlata Polska nr 6/1986.