DFW C-II, 1916

Samolot rozpoznawczy. Niemcy.
Samolot rozpoznawczy DFW C-II w barwach lotnictwa wojskowego Niemiec. (Źródło: archiwum).

Samolot DFW C-II został opracowany w niemieckiej firmie Deutsche Flugzeug-Werke (DFW) w 1916 r. Odznaczał się charakterystycznym eliptycznym obrysem usterzenia pionowego. W pierwszej linii znajdował się krótko do 1917 r.

W Polsce.

W Polsce zdobyto jeden DFW C-II w hali Zeppelina na Winiarach koło Poznania. Płatowiec był tam składowany 15.03.1919 r. Prawdopodobnie samolot nie został zmontowany i pozostał w magazynie aż do kasacji wiosną 1921 r.

Konstrukcja:
Dwumiejscowy dwupłat o konstrukcji drewnianej.
Kabiny odkryte.
Podwozie klasyczne stałe.

Uzbrojenie- 1 ruchomy karabin maszynowy obserwatora Parabellum wz. 14 kal. 7,92 mm.

Silnik- rzędowy Benz Bz-III o mocy 110 kW (150 KM).

Dane techniczne C-II (wg [1]):
Rozpiętość- 11,25 m, długość- 7,2 m, wysokość- 3,6 m, powierzchnia nośna- 33,0 m2.
Masa własna- 725 kg, masa użyteczna- 510 kg, masa całkowita- 1235 kg.
Prędkość max- 140 km/h, pułap- 4000 m.

Źródło:

[1] Morgała A. ”Samoloty wojskowe w Polsce 1918-1924”. Wyd. Bellona; Wyd. Lampart. Warszawa 1997.
blog comments powered by Disqus