DFS "Rhönbussard", 1933
("Rebus")

Szybowiec akrobacyjny, treningowo-wyczynowy. Niemcy.
Szybowiec akrobacyjny DFS ” Rhönbussard”. Egzemplarz używany w Wielkiej Brytanii. (Źródło: via Konrad Zienkiewicz).

Szybowiec akrobacyjny DFS ”Rhönbussard” oblatany został w 1933 r. Używany był również do lotów żaglowych. Zbudowano 25 egz. W dniu 23.06.1936 r. osiągnął w locie na termice wysokość ponad 5000 m.

W Polsce.

Po zakończeniu wojny szybowiec DFS ”Rhönbussard” został przejęty przez lotnictwo polskie w Grunowie. Łącznie zarejestrowano 3 szybowce tego typu. Nie dopuszczone do wykonywania akrobacji były traktowane jako treningowo-wyczynowe, przeważnie do przelotów otwartych. W 1948 r. szybowcowi DFS ”Rhönbussard” nadano polską, oficjalną nazwę- ”Rebus”.

Konstrukcja:
Kabina odkryta.

Dane techniczne DFS ”Rhönbussard” (wg [2]):
Doskonałość- 19,8.

Źródło:

[1] List od pana Andrzeja Morgały z dnia 1.03.2007 r.
[2] Morgała A. ”Nie tylko z szachownicą. Pierwsze szybowce w Polsce po roku 1945”. Lotnictwo z szachownicą nr 25.
blog comments powered by Disqus