Czerwiński Jan

W Biurze Konstrukcyjnym APRL w Krakowie w 1962 r. został opracowany pod kierunkiem mgr inż. Jana Czerwińskiego projekt stratosferycznej wersji szybowca SZD-9 bis ”Bocian”. Miała to być przeróbka ”Bociana” na szybowiec jednomiejscowy z wyposażeniem umożliwiającym loty wyczynowe do wysokości 15000 m.

W jesieni 1963 r. Biuro Konstrukcyjne Aeroklubu PRL pod kierunkiem mgr inż. Jana Czerwińskiego opracowało warsztatową dokumentację przeróbki samolotów Zlin Z-26 ”Trener” na samoloty akrobacyjne Super Kasper Akrobat.

Konstrukcje:
SZD-9 ”Bocian”, 1962, projekt szybowca wyczynowego.
Super Kasper Akrobat, 1963, samolot szkolno i treningowy, akrobacyjny.

Źródło:

[1] Glass A. ”25 lat produkcji seryjnej szybowca SZD-9 Bocian”. Technika Lotnicza i Astronautyczna nr 2/1978.
blog comments powered by Disqus