TK-1, 1990
Na wózku TK-1 ze skrzydłem uszytym z zagranicznego materiału osiągano prędkości przelotowe powyżej 90 km/h. Intensywne użytkowanie motolotni TK-1 w sezonie 1990-1991 (250 h nalotu i 2900 startów jednego egzemplarza), szczególnie podczas szkolenia, pozwoliły na przeprowadzenie analizy wytrzymałościowej elementów wózka i skrzydła oraz dokonanie odpowiednich zmian konstrukcyjnych. Badania eksploatacyjne pomogły również w określeniu częstotliwości przeprowadzania przeglądów technicznych.
Konstrukcja:
Dwumiejscowy wózek motolotniowy.
Kadłub o konstrukcji kratownicowej wykonany z rur duraluminiowych.
Podwozie trójkołowe z kółkiem przednim, stałe.
Silnik- Limbach o mocy 47 kW (64 KM). Śmigło pchające.
Dane techniczne lotni z wózkiem TK-1 (wg [1]):
Prędkość przelotowa- powyżej 90 km/h.
Źródło:
[1] ”Kompol s.c.”