Sznapka "Grand 2000", 2000

Wózek motolotni. Polska.
Wózek motolotniowy Sznapka ”Grand 2000” napędzany silnikiem Honda CBR. (Źródło: archiwum).
W 2000 r. Zdzisław Sznapka skonstruował i zbudował dwumiejscowy wózek do motolotni ”Grand 2000”. Zaletą tej konstrukcji, jest całkowity montaż i demontaż na poszczególne części. Konstrukcja nie jest scalona przez spawanie. W razie nawet małej kolizji, można łatwo wymienić uszkodzone części.

Konstrukcja:
Dwumiejscowy wózek motolotniowy o konstrukcji mieszanej: z kompozytów szklano-epoksydowych, aluminium i stali.
Podwozie trójkołowe z kółkiem przednim, stałe. Goleń podwozia wykonana z laminatu, wytrzymuje obciążenie 4,5 g.

Wyposażenie- zestaw podstawowych przyrządów pilotażowo-nawigacyjnych i parametrów pracy silnika.

Silnik- Rotax 503 lub Rotax 582. Możliwe jest stosowanie również innych typów silników, np. Honda CBR. Śmigło pchające.

Dane techniczne ”Grand 2000” (wg [2]):
Długość kabiny- 2,8 m, szerokość kabiny- 0,55 m, prześwit podwozia- 0,4 m.
Optymalna waga pilota- 85 kg, waga pasażera- dowolna lecz nie może powodować przekroczenia maksymalnej masy startowej, masa startowa max- 350 kg.

Galeria

  • Wózek motolotniowy Sznapka ”Grand 2000” napędzany silnikiem Honda CBR. (Źródło: archiwum).
  • Widok silnika Honda CBR. (Źródło: archiwum).
blog comments powered by Disqus