Kompol "Stratus E 3", II połowa lat 1980-tych

Lotnia. Polska.
Tomasz Królikowski z lotnią wyczynową ”Stratus E 3FR”. 1989 r. (Źródło: ”Kompol s.c.”).

Lotnię wyczynową ”Stratus E 3FR” skonstruował Grzegorz Rycaj w Akademickim Ośrodku Konstrukcyjnym WDKP Kompol.

Istniała również lotnia (wersja ?) ”Stratus E 3C”.

Brak bliższych danych.

Lotnia ”Stratus E 3” używana była jako skrzydło motolotniowe, m.in. w motolotni MotoGapa.

Konstrukcja:
Szkielet lotni wykonany z  rur duraluminiowych (rury duralowe PA6, PA7, blachy na okucia ze stali 45 i HGSA, typowe elementy złączne ze stali stopowych), usztywniony za pomocą układu górnych i dolnych cięgieł (plecione linki stalowe). Końcówki skrzydeł ścięte. Kąt wierzchołkowy- 126o.
Pokrycie podwójne (górne i dolne) z dakrony, ukształtowane i usztywnione za pomocą żeber. Dźwigar schowany wewnątrz pokrycia.
Uprząż przystosowana do lotów w pozycji leżącej.

Dane techniczne "Stratus E 3" (wg [2]):
Rozpiętość- 10,6 m, wydłużenie- 7,2.
Masa własna- 35 kg.

blog comments powered by Disqus