Kmin "Wulkan Rainier", 1985
Lotnia- skrzydło motolotni. Polska.
Lotnia ”Wulkan Rainier” jako skrzydło motolotni. Na zdjęciu pokazano wcześniejszą wersję lotni. (Źródło: archiwum Zbigniew Kmin).
Lotnię ”Wulkan Rainier” zaprojektował i zbudował w 1985 r. Zbigniew Kmin. W jej budowie uczestniczył również Jan Kmin. Lotnia była wykorzystywana wyłącznie jako skrzydło do motolotni.
Konstrukcja:
Szkielet lotni zbudowany z rur duraluminiowych, składał się z dwóch krawędzi natarcia, dźwigara, kila, masztu i sterownicy. Szkielet lotni usztywniony układem dolnych oraz górnych cięgieł. Kąt wierzchołkowy- 125o.
Pokrycie lotni dwustronne (górne i dolne), ukształtowane i usztywnione za pomocą żeber. Pokrycie mocowane do kila za pomocą kieszeni kilowej. Kątowy naddatek pokrycia- minus 1o.
Pierwsza wersja lotni posiadała dolne pokrycie skrzydła o mniejszej powierzchni, które nie zakrywało dźwigara. W nastepnej wersji lotnia otrzymała znacznie powiększone dolne pokrycie. Dźwigar lotni został zakryty.
Szkielet lotni zbudowany z rur duraluminiowych, składał się z dwóch krawędzi natarcia, dźwigara, kila, masztu i sterownicy. Szkielet lotni usztywniony układem dolnych oraz górnych cięgieł. Kąt wierzchołkowy- 125o.
Pokrycie lotni dwustronne (górne i dolne), ukształtowane i usztywnione za pomocą żeber. Pokrycie mocowane do kila za pomocą kieszeni kilowej. Kątowy naddatek pokrycia- minus 1o.
Dane techniczne ”Wulkan Rainier” (wg [1]):
Rozpiętość- 10,4 m.
Galeria
Źródło:
[1] Informacje uzyskane od Zbigniewa Kmina.[2] Informacje uzyskane od Lecha Pitonia.
© Copyright 2011-2024. samolotypolskie.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone.