Pitoń-Kreps "Ola-moto", 1990

Lotnia- skrzydło motolotni. Polska.
Rysunek lotni "Ola-moto". (Źródło: archiwum Lech Pitoń).
W 1989 r. Lech Pitoń zaprojektował lotnię ”Ola-moto”.  Została pomyślana specjalnie jako skrzydło do motolotni. Wykonana była całkowicie przez Marka Krepsa, który także dorobił do niej wózek z silnikiem Trabant.

Konstrukcja:
Szkielet lotni zbudowany z rur duraluminiowych,. Kąt wierzchołkowy- 130 o.
Pokrycie dwustronne (80 %), z niska kieszenią kilowa,  ukształtowane za pomocą żeber. Dźwigar schowany wewnątrz pokrycia. Kątowy naddatek żagla- ok. minus 1o.

Dane techniczne ”Ola-moto” (wg [1]):
Rozpiętość- 10,7 m, powierzchnia nośna- 15,2 m2.

 

Źródło:

[1] Informacje uzyskane od Lecha Pitonia.
blog comments powered by Disqus