Molenda "Falcon Kiss", 1983
Lotnię ”Falcon Kiss” zaprojektował i zbudował w 1983 r. Zbigniew Molenda. Była to pierwsza w Łodzi lotnia V-ej generacji, tj. z podwójnym pokryciem, w którym schowany był tzw. ”pływający dźwigar”.
Na lotni "Falcon Kiss" Zbigniew Molenda startował w czasie VIII Zakopiańskich Zawodów Lotniowych o Puchar Tatr, które odbyły się 29.04.-01.05.1984 r. na zboczu Nosala w Zakopanem. Zajął wówczas 18 miejsce.
Konstrukcja:
Szkielet lotni zbudowany z rur duraluminiowych. Dźwigar lotni nie był połączony sztywno z węzłem centralnym (dźwigar ”pływający”). Połączenie to stanowiła linka mocowana w tylnym węźle, przechodząca przez maszt, dzięki czemu całe skrzydło mogło dość znacznie odchylać się w względem kila. Kąt wierzchołkowy lotni- 127o.
Pokrycie lotni, dakronowo-torlenowe, ukształtowane za pomocą żeber i plastikowej wkładki na krawędziach natarcia Dźwigar schowany wewnątrz pokrycia. Pokrycie mocowane do kila za pomocą wysokiej kieszeni. Naddatek kątowy pokrycia- około minus 1o.
Uprząż przystosowana do lotów w pozycji leżącej.
Dane techniczne ”Falcon Kiss” (wg [1]):
Rozpiętość- 10,4 m, powierzchnia nośna- 17,0 m2.
Masa własna- 30 kg.
Galeria
Źródło:
[1] Informacje uzyskane od Zbigniewa Molendy, przekazane przez Lecha Pitonia.[2] "VIII Zawody Lotniowe Nosal Zakopane 1984. Lista startowa Zawodów na Nosalu". Gorpol Air Photo.