Czerwik Zbigniew
Zbigniew Czerwik wykonywał loty, m.in. na zrobionej przez siebie lotni "Vega 106 Uni". W 1987 r. zbudował motolotnię- przy wydatnej pomocy Lecha Pitońa i Piotra Pastusiaka- z silnikiem od Trabanta i ze skrzydłem Zeta Z-80-B. Jego motolotnia znana była na prawie wszystkich, licznie w latach 1980-tych i 1990-tych organizowanych Zawodach i Mistrzostwach.
Zbigniew Czerwik jest znakomitym motolotniarzem i cenionym, o najwyższych kwalifikacjach, instruktorem tej dyscypliny. Obecnie lata i szkoli w Aeroklubie Łódzkim na motolotni Ohar ze skrzydłem "Libre 2". W grudniu 2013 r. został członkiem honorowym sekcji motolotniowej tego Aeroklubu. Wyszkolił kilkunastu pilotów motolotniowych w tym również instruktorów. Ma uprawnienia Instruktora i Egzaminatora Lotniczej Komisji Egzaminacyjnej ULC. Przeprowadza egzaminy państwowe na uprawnienia pilotów motolotniowych (Świadectwo kwalifikacji PHGP) zarówno z teorii jak i praktyczne z techniki pilotażu, egzaminy kandydatów na Instruktorów oraz przedłużanie uprawnień instruktorskich i mechaników dopuszczających sprzęt do eksploatacji TM(PHG). Od wielu lat jest członkiem Łódzkiego Klubu Seniorów Lotnictwa.
Konstrukcje:
Czerwik-Pitoń-Pastusiak-motolotnia, 1987, motolotnia.
Źródło:
[1] Czerwik Z. ”Historia Lotniarstwa w Aerokubie Łódzkim”. ”Daniel Zagórski- Galeria grafiki”[2] Czerwik Z. ”Historia Motolotniarstwa w Aerokubie Łódzkim”. ”Daniel Zagórski- Galeria grafiki”
[3] Informacje uzyskane od Lecha Pitonia.
[4] as "82-latek pożegnał 2013 rok lotem na motolotni". Lotnicza Polska.