Ducky (2008), 2008
Do budowy samolotu wykorzystano najnowsze materiały konstrukcyjne- główne elementy zostały wykonane z kompozytów na bazie włókna węglowego oraz kevlaru Model otrzymał skrzydło z dwuobwodowym kesonem pracującym na skręcanie z elastycznym pokryciem w spływowej części skrzydła, które było wyposażone w klapy oraz winglety wykonane z kompozytu zbrojonego tkaniną węglową. Nowością w tym modelu było zaprojektowane i własnoręcznie wykonane śmigło z kompozytu zbrojonego głównie tkaniną węglową, rowingiem węglowym i rowingiem aramidowym (kewlarowym). Z powodu ograniczeń nałożonych przez regulamin suma rozpiętości, długości i wysokości wynosiła jedynie 175 cali. Dzięki zastosowaniu nowoczesnych materiałów masa własna konstrukcji wyniosła 3,3kg.
Bezpilotowy aparat latający Ducky startował w zawodach Aero Design 2008 w kategorii Regular Class. Zajął drugie miejsce na edycji East i 4 miejsce na edycji West w Fort Worth w Teksasie.
Konstrukcja:
Górnopłat o konstrukcji kompozytowej.
Skrzydło z dwuobwodowym kesonem pracującym na skręcanie z elastycznym pokryciem w spływowej części skrzydła. Wyposażone w klapy oraz winglety wykonane z kompozytu zbrojonego tkaniną węglową.
Kadłub składał się z gondoli oraz rurowej belki ogonowej.
Usterzenie w układzie T.
Podwozie trójkołowe z kołem przednim, stałe.
Dane techniczne Ducky (2008) (wg [1]):
Powierzchnia nośna- 1,06 m2.
Masa własna- 3,3 kg.
Galeria
Źródło:
[1] "SAE Aerodesign"
[2] Leśniewicz M. "Polski siłacz nagrodzony". Życie Warszawy 6.05.2008.