Czopun, 2009
Aparat latający otrzymał konstrukcję klasyczną, nieco zmodyfikowaną. Projekt zakładał maksymalne wykorzystanie każdej części płatowca jako elementu wytwarzającego możliwie jak największą siłę nośną. Cała konstrukcja została oparta o nowoczesne komponenty takie jak kevlar i włókno kevlarowe. Konstrukcja taka daje niesamowity stosunek wytrzymałości do masy.
Zdalnie sterowany samolot udźwigowy Czopun zajął 17. miejsce na zawodach SAE AeroDesign West, które odbyły się w marcu 2009 r. w Van Nuys (Kalifornia, USA). Biorąc pod uwagę, iż był to pierwszy start wrocławskich studentów w tych zawodach, był to wielki sukces.
Konstrukcja:
Górnopłat.
Podwozie trójpodporowe z kołem przednim stałe.
Silnik- OS Max 61 FX o mocy ok. 1,47 kW (2 KM).
Źródło:
[1] Zolich Artur "Bezpilotowe Samoloty Rozpoznawcze". Opracowanie. Politechnika Wrocławska.
[2] "JetStream - aerodesign.pwr.wroc.pl"