Airslide H37, ok. 2010

Poduszkowiec rekreacyjno-sportowy. Polska.
Poduszkowiec rekreacyjno-sportowy Airslide H37 w locie. (Źródło: ”PODUSZKOWCE AIRSLIDE”).
Poduszkowiec Airslide H37 został skonstruowany przez Jerzego Woźniaka w 2009 r. Otrzymał on nowoczesną, kompozytową konstrukcję. Zapewniono również pełne bezpieczeństwo przewożonych osób. Uzyskano to poprzez całkowite oddzielenie przestrzeni pasażerskiej od silnikowej oraz zastosowanie niezatapialnego i stabilnego kadłuba. Do napędu poduszkowca zastosowano ekonomiczny silnik, który spełnia normę czystości spalin EURO3.

Poduszkowiec przystosowany jest do eksploatacji na wodzie niezależnie od głębokości, zalodzenia, zatopionych przeszkód oraz na lądzie. Niewielka masa umożliwia łatwy transport poduszkowca po drogach publicznych na jednoosiowej przyczepie za samochodem osobowym.

Poduszkowiec w wersji Airslide H37 model 2010 został zbudowany ok. 2010 r. Jego produkcja została podjęta w firmie Airslide Sp. J.- K. Kruciński J. Woźniak. Rozpoczęcie dostaw przewidywane było na czerwiec 2011 r.

W wersji Airslide H37 model 2012 zmieniono owiewkę przednią, siedzisko oraz dodano osłonę komory silnika. Zmieniony został ponton na zaokrąglony. Dzięki tym zmianom poduszkowiec otrzymał bardziej nowoczesny i elegancki kształt. Do napędu zastosowano nowszy silnik- poprzednio gaźnikowy obecnie z wtryskiem wielopunktowym.

Poduszkowiec Airslide H37 model 2012 jest produkowany seryjnie dla odbiorców z kraju oraz z zagranicy. We Francji przedstawicielem handlowym Airslide Sp. J. jest firma AEROGLISSEURS SERVICES.

Konstrukcja:
Trzymiejscowy poduszkowiec o konstrukcji kompozytowej.
Kadłub z laminatu szklano-poliestrowego wyposażony jest na obwodzie w czterokomorowy ponton o wyporności całkowitej 700 kg .
Osłona elastyczna segmentowa, wykonana z powlekanej tkaniny odpornej na ścieranie.
Potrójny ster umieszczony jest w strumieniu zaśmigłowym.

Wyposażenie: instalacja elektryczna.

Silnik- Honda MPI o mocy 57 kW (78 KM), który napędza wentylator napędu poziomego oraz oddzielny wentylator napędu unoszenia.

Dane techniczne Airslide H37 (wg [1]):
Długość- 4,0 m, szerokość- 2,2 m, wysokość- 1,7 m.
Masa własna- 250 kg, ładowność- 240 kg.
Prędkość na wodzie- ok. 70 km/h, wysokość unoszenia- 0,2 m, wysokość fali- max 0,6 m, siła wiatru- max 50 km/h.

Airslide H37, ok. 2010

Poduszkowiec rekreacyjno-sportowy.

Poduszkowiec Airslide H37 został skonstruowany przez Jerzego Woźniaka w końcu lat 2000-nych. Otrzymał on nowoczesną, kompozytową konstrukcję. Zapewniono również pełne bezpieczeństwo przewożonych osób. Uzyskano to poprzez całkowite oddzielenie przestrzeni pasażerskiej od silnikowej oraz zastosowanie niezatapialnego i stabilnego kadłuba. Do napędu poduszkowca zastosowano ekonomiczny, który spełnia normę czystości spalin EURO3.

 

Poduszkowiec przystosowany jest do eksploatacji na wodzie niezależnie od głębokości, zalodzenia, zatopionych przeszkód oraz na lądzie. Niewielka masa umożliwia łatwy transport poduszkowca po drogach publicznych na jednoosiowej przyczepie za samochodem osobowym.

 

Poduszkowiec Airslide H37 został zbudowany ok. 2010 r. Jego produkcja została podjęta w firmie Airslide Sp. J.- K. Kruciński J. Woźniak. Rozpoczęcie dostaw przewidywane było na czerwiec 2011 r.

Konstrukcja:

Trzymiejscowy poduszkowiec o konstrukcji kompozytowej.

Kadłub z laminatu szklano-poliestrowego wyposażony jest na obwodzie w czterokomorowy ponton o wyporności całkowitej 700 kg .

Osłona elastyczna segmentowa, wykonana z powlekanej tkaniny odpornej na ścieranie.

Potrójny ster umieszczony jest w strumieniu zaśmigłowym.

 

Wyposażenie: instalacja elektryczna.

Silnik- Honda MPI o mocy 57 kW (78 KM), który napędza wentylator napędu poziomego oraz oddzielny wentylator napędu unoszenia.

 

Dane techniczne Airslide H37 (wg [1]):
Długość- 4,0 m, szerokość- 2,2 m, wysokość- 1,7 m.
Masa własna- 250 kg, ładowność- 240 kg.

Prędkość na wodzie- ok. 70 km/h, wysokość unoszenia- 0,2 m, wysokość fali- max 0,6 m, siła wiatru- max 50 km/h.

Airslide H37, ok. 2010

Poduszkowiec rekreacyjno-sportowy.

Poduszkowiec Airslide H37 został skonstruowany przez Jerzego Woźniaka w końcu lat 2000-nych. Otrzymał on nowoczesną, kompozytową konstrukcję. Zapewniono również pełne bezpieczeństwo przewożonych osób. Uzyskano to poprzez całkowite oddzielenie przestrzeni pasażerskiej od silnikowej oraz zastosowanie niezatapialnego i stabilnego kadłuba. Do napędu poduszkowca zastosowano ekonomiczny, który spełnia normę czystości spalin EURO3.

 

Poduszkowiec przystosowany jest do eksploatacji na wodzie niezależnie od głębokości, zalodzenia, zatopionych przeszkód oraz na lądzie. Niewielka masa umożliwia łatwy transport poduszkowca po drogach publicznych na jednoosiowej przyczepie za samochodem osobowym.

 

Poduszkowiec Airslide H37 został zbudowany ok. 2010 r. Jego produkcja została podjęta w firmie Airslide Sp. J.- K. Kruciński J. Woźniak. Rozpoczęcie dostaw przewidywane było na czerwiec 2011 r.

Konstrukcja:

Trzymiejscowy poduszkowiec o konstrukcji kompozytowej.

Kadłub z laminatu szklano-poliestrowego wyposażony jest na obwodzie w czterokomorowy ponton o wyporności całkowitej 700 kg .

Osłona elastyczna segmentowa, wykonana z powlekanej tkaniny odpornej na ścieranie.

Potrójny ster umieszczony jest w strumieniu zaśmigłowym.

 

Wyposażenie: instalacja elektryczna.

 

Silnik- Honda MPI o mocy 57 kW (78 KM), który napędza wentylator napędu poziomego oraz oddzielny wentylator napędu unoszenia.

 

Dane techniczne Airslide H37 (wg [1]):
Długość- 4,0 m, szerokość- 2,2 m, wysokość- 1,7 m.
Masa własna- 250 kg, ładowność- 240 kg.

Prędkość na wodzie- ok. 70 km/h, wysokość unoszenia- 0,2 m, wysokość fali- max 0,6 m, siła wiatru- max 50 km/h.

 

 

[1] ”PODUSZKOWCE AIRSLIDE”

[2] E-mail od Jerzego Woźniaka z dnia 3 sierpnia 2010 r.

[1] ”PODUSZKOWCE AIRSLIDE”

[2] E-mail od Jerzego Woźniaka z dnia 3 sierpnia 2010 r.

Galeria

  • Rysunek komputerowy poduszkowca rekreacyjno-sportowy Airslide H37 model 2012. (Źródło: "PODUSZKOWCE AIRSLIDE").
  • Schemat układu napędowego Airslide H37. (Źródło: "PODUSZKOWCE AIRSLIDE").
  • Poduszkowiec rekreacyjno-sportowy Airslide H37 model 2012. (Źródło: "PODUSZKOWCE AIRSLIDE").
  • Poduszkowiec rekreacyjno-sportowy Airslide H37 model 2012 podczas prób na lodzie. (Źródło: "PODUSZKOWCE AIRSLIDE").

Źródło:

[1] ”PODUSZKOWCE AIRSLIDE”
[2] E-mail od Jerzego Woźniaka z dnia 3 sierpnia 2010 r.
[3] E-mail od Jerzego Woźniaka z dnia 9 marca 2012 r.
blog comments powered by Disqus