Zlin Z-143, 1992

Samolot turystyczny, treningowy. Czechy.
Samolot turystyczny i treningowy Zlin 143L/LSi. (Źródło: Copyright ”LZ- przedstawiciel czeskiego przemysłu lotniczego w Polsce”).
Samolot Zlin Z-143 został opracowany na początku lat 1990-tych w firmie Zlin. Jest to dalszy rozwój samolotu Zlin Z-43.

Wariant Z-143 LSi wyróżnia sie wyjątkową funkcjonalnością, przejawiającą się m.in. w możliwości modyfikacji maszyny z czteromiejscowej na dwumiejscową wersję. Do napędu zastosowano silnik Textron Lycoming O-540-J3A5.

W Polsce.

Dostawę samolotów Zlin 143L/LSi na polski rynek oferuje firma LZ- przedstawiciel czeskiego przemysłu lotniczego w Polsce. Użytkowany był samolot Zlin 143LSi o znakach SP-TSB.

Konstrukcja:
Czteromiejscowy dolnopłat wolnonośny o konstrukcji metalowej.
Kabina zakryta.
Podwozie trójkołowe z kołem przednim, stałe.

Silnik:
- 143 LSi- Textron Lycoming O-540-J3A5 o mocy startowej max 175 kW (235 KM).

Dane techniczne Zlin 143L/LSi (wg [2]):
Rozpiętość- 10,14 m, długość- 7,58 m, wysokość- 2,91 m.
Masy w wersji normalnej: masa własna- 850 kg, masa startowa max- 1350 kg.
Masy w wersji użytkowej: masa własna- 850 kg, masa startowa max- 1080 kg.
Osiągi w wersji normalnej: prędkość maksymalna- 262 km/h, prędkość przelotowa- 232 km/h, prędkość przeciągnięcia- 100 km/h, wznoszenie- 4,9 m/s, pułap- 4170 m, zasięg max- 1314 km.
Osiągi w wersji użytkowej: prędkość maksymalna- 267 km/h, prędkość przelotowa- 235 km/h, prędkość przeciągnięcia- 90 km/h, wznoszenie- 7,4 m/s, pułap- 5700 m, zasięg max- 570 km.

Źródło:

[1] Liwiński J. ”Rejestr polskich statków powietrznych 2006.”. Przegląd Lotniczy Aviation Revue nr 2/2006.
[2] ”LZ- przedstawiciel czeskiego przemysłu lotniczego w Polsce”.
[3] "Rejestr cywilnych statków powietrznych". Lotnictwo.net.

blog comments powered by Disqus