WKF D-I, 1918
Pierwszą ofertą, jakakolwiek wpłynęła do Polski na dostawę samolotów, była propozycja dostawy 100 egz. Oeffag D-III serii Ba.253, wystosowana 31.12.1918 r. przez wytwórnię Oeffag. W styczniu 1919 r. została podpisana umowa na dostawę 12 egz. W międzyczasie wpłynęła oferta z konkurencyjnej wytwórni Wiener Karoserie Fabrik na dostawę najnowszego typu samolotu WKF D-I serii Ba.85. W tej sytuacji zorganizowano w Wiener Neustadt próby porównawcze między Oeffag D-III a WKF D-I 85.04. Próby przeprowadzono w dniach 27.01. i 7.02.1919 r. Powołano komisję mieszaną polsko-austriacką. Po widowiskowym konkursie ustalono, że zwycięzcą został samolot Oeffag D-III.
Wg [1] w maju 1920 r. wpłynęła oferta firmy WKF z Wiednia na dostawę samolotów WKF D-I serii Ba.85. Nie została jednak przyjęta.
Konstrukcja:
Silnik- rzędowy Hiero o mocy 184 kW (250 KM).
Dane techniczne:
Źródło:
[1] Morgała A. ”Samoloty wojskowe w Polsce 1918-1924”. Wyd. Bellona; Wyd. Lampart. Warszawa 1997.