Velocity TXL-5-RG, 1985

W Polsce.
W grudniu 2007 r. został dostarczony do Polski samolot Velocity TXL-5-RG, który posiadał amerykańskie znaki rejestracyjne N296TC. Nie była to zwykła dostawa. Załoga Waldemar Miszkurka i Jerzy Piekarz pokonała Północny Atlantyk na trasie Sebastian (Floryda, USA)- St. Augustine- Groton- Nashua (koło Bostonu, USA)- Goose Bay (Kanada)- Kangerlusuaq (Grenlandia)- Reykjavik (Islandia)- Aalborg (Dania)- Rzeszów. W Polsce samolot otrzymał znaki rejestracyjne SP-YXY.
Konstrukcja:
Czteromiejscowy średniopłat w układzie kaczka. Konstrukcja kompozytowa.
Kabina zakryta.
Statecznik poziomy z przodu kadłuba, usterzenie pionowe podwójne umieszczone na końcach skrzydła.
Podwozie trójkołowe z kołem przednim, chowane w locie.
Dane techniczne:
Galeria
Źródło:
[1] Miszkurka W. ”Na experimentalu przez Atlantyk”. Przegląd Lotniczy Aviation Revue nr 2/2009.[2] ”Velocity Aircraft”