UltraLight Centrum "Ultra", lata 2000-ne (?)

Na sezon 2009 r. została opracowana nowa wersja wózka "Ultra". Zmieniono w niej siedzenie pilota na wygodniejsze, fotel pasażera umieszczono 20 cm niżej. Przez tak znacznie obniżenie drugiego siedzenia, pasażer siedzi znacznie wygodniej a opór aerodynamiczny jest znacznie mniejszy. Również chłodzenie silnika stało sie efektywniejsze. Zastosowano nowy, większy i ładniejszy zbiornik o kształcie umożliwiającym jego aerodynamiczne i estetyczne osłonięcie. Opracowano dwa warianty wózka: z owiewką lub bez. To drugie jest zalecane do nauki i dla początkujących pilotów. Zastosowanie owiewki powoduje obniżenie oprów aerodynamicznych- zmniejsza się zużycie paliwa i wzrasta prędkość. Wózek posiada składany maszt, dzięki czemu jest możliwy montaż, demontaż skrzydła do wózka / z wózka przez jedną osobę oraz umożliwia garażowanie w niskich, małych pomieszczeniach. Konstrukcja wózka umożliwia holowanie za samochodem z prędkością do 80 km/h.
Firma umożliwia również zakup elementów (owiewek kół, goleni podwozia głównego, siedzeń, zbiorników paliwa, błotników, konsolki przyrządów, kołpaka śmigła, owiewki, opony) do samodzielnej budowy wózka motolotniowego.
Konstrukcja:
Dwumiejscowy wózek motolotniowy o konstrukcji metalowo-kompozytowej.
Rama wózka stalowa. Owiewka pilota (montowana opcjonalnie) składa się z pięciu elementów, co umożliwia wymianę jedynie uszkodzonej części. Maszt składany.
Podwozie trójkołowe z kołem przednim. Goleń podwozia głównego kompozytowa.
Wyposażenie- podstawowy zestaw, zintegrowany elektroniczny wskaźnik parametrów pracy silnika FLYdat, busola oraz GPS.
Silnik- możliwy montaż silników różnych typów: Rotax, Hirth, Buran, Trabant i inne.
Dane techniczne:
Galeria
Źródło:
[1] ”UltraLight Centrum”