Techno Fly "Ventor", ok. 2006

Napęd PPG. Polska.
Napęd PPG  ”Ventor V-125” wyposażony został w silnik Ventor V-125 o mocy 18 kW (25 KM). Silnik Ventor był od początku projektowany do specyficznych zastosowań paralotniowych. Jest to oryginalna polska konstrukcja, szefa firmy Techno Fly- Krzysztofa Kołodziejka, a nie adaptacja istniejącego silnika czy podzespołów. Zapewnia siłę ciągu ponad 65 kg. Na skrzydle samostatecznym przy odpuszczonych trymerach i pełnym speedzie ”Ventor V-125” jest w stanie zapewnić wznoszenie nawet 1,5 m/s pilotom powyżej 100 kg. Na skrzydłach o profilu klasycznym wznoszenie może przekroczyć 3,5 m/s. ”Raptor” może być stosowany z powodzeniem w lekkich trajkach, może być wykorzystany również w lekkim tandemie do 180 kg masy startowej.

Od maja 2009 r. dostarczane są napędy w wersji ”Ventor V-120” z silnikiem V 120 o mocy 15 kW (21 KM). Polecany jest pilotom lekkim i średnim o wadze do 100 kg. V-120 pozwala pilotowi o masie 90 kg na skrzydle klasycznym i śmigle 125 cm uzyskać wznoszenie ponad 2,5 m/s.

Konstrukcja i dane techniczne ”Ventor V-120” (wg [2]:
Silnik Ventor V-120 o mocy 15 kW (21 KM). Tłumik- rura rezonansowa, skierowana do dołu, śmigło węglowe Helix 120 cm lub węglowe TechnoFly Werenc 125 cm, siła ciągu- 58-60 kg.
Rodzaj przekładni- koła zębate, zęby skośne.
Sprzęgło odśrodkowe dwuszczękowe z okładzinami ciernymi.
Zbiornik paliwa umieszczony u dołu- 13 l.
Całkowita masa napędu (gotowy do lotu bez paliwa)- 21,7-22 kg.
Kosz aluminiowy, dzielony na dwie części plus stelaż z silnikiem.
Waga pilota- optymalnie 90 kg, max 105 kg.

Konstrukcja i dane techniczne ”Ventor V-125” (wg [2]:
Silnik Ventor V-125 o mocy 18 kW (25 KM). Tłumik- rura rezonansowa, skierowana do dołu, śmigło węglowe Helix 120/130 cm lub węglowe TechnoFly Werenc 125 cm, siła ciągu- 60-68 kg.
Rodzaj przekładni- koła zębate, zęby skośne.
Sprzęgło odśrodkowe dwuszczękowe z okładzinami ciernymi.
Zbiornik paliwa umieszczony u dołu- 13 l.
Całkowita masa napędu (gotowy do lotu bez paliwa)- 21,7-22 kg.
Kosz aluminiowy, dzielony na dwie części plus stelaż z silnikiem.
Waga pilota- optymalnie 105 kg, max 130 kg.

Źródło:

[1] Rutkowski A. ”Paragiełda 2006”. Przegląd Lotniczy Aviation Revue nr 5/2006.
[2] ”Techno-Fly”
blog comments powered by Disqus